Dzisiaj jest 12 lip 2025, 5:02

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Czy jesteś za wyróznieniem szkół tylko i wyłacznie na podstawie wyników testów kompetencyjnych ?
tak 16%  16%  [ 4 ]
nie 76%  76%  [ 19 ]
nie ma zdania 8%  8%  [ 2 ]
Liczba głosów : 25
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 12 lut 2007, 16:34 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 19 maja 2006, 8:07
Posty: 799
ll


Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 22:54 przez mieszczuch, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 lut 2007, 17:42 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 23:26
Posty: 284
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
dobry menadżer zauważy, zły nie będzie się męczył przez kolejną kadencję

Dyrektor nie jest menadżerem tylko nauczycielem po kursie (niestety!) i niekoniecznie dzieli środki właściwie - wręcz przeciwnie, rozdziela je prawie po równo, aby nie obrazić żadnego z kolegów. Co do kadencyjności, zauważ, że stanowisko dyrektora nie jest oblegane nie daje takich pieniędzy jak stanowisko burmistrza a dostarcza nauczycielowi obowiązków administracyjnych.
Dlatego motywowanie powinno się, niestety, scentralizować. Na zmianę dyrektorów na menadżerów na szczeblu miejskim nie mamy wpływu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 lut 2007, 18:54 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 19 maja 2006, 8:07
Posty: 799
h.


Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 22:55 przez mieszczuch, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 lut 2007, 19:36 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 11 lis 2006, 19:45
Posty: 42
Madzia pisze, żeby doceniać tylko te szkoły, ktore osiągaja najlepsze wyniki w nauce. Ludzie przecież nie wszystka młodzież jest zdolna, to że ktoś nie chodzi do ogólniaka, ale ma na przykład zdolności sportowe, artstyczne czy inne, coś mu się wspólnie z innymi udaje to dlaczego nie promować wlasnie takiej młodzieży, młodziezy której się coś chce mimo iż nie są tak zdolni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 lut 2007, 20:28 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 23:26
Posty: 284
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Ja widzę konieczność obsadzania menadżerów na stanowiskach dyrektorów. Nauczyciel może być wice-do spraw dydaktycznych. Podobnie nie widzę lekarza na stanowisku dyrektora szpitala, również wice- do spraw medycznych. Uważam, że można i należy to zmienić, nie określam tego w czasie. Może to być dodatkowy kierunek na uczelni, również po studiach.

Zgadzam się, a teraz wracamy na Ziemię... Zgorzelecką. Szukajmy rozwiązań, które są wykonalne na szczeblu gminnym, a reformę oświaty zostawmy ministrowi - i to lepiej nie obecnemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 lut 2007, 21:18 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 19 maja 2006, 8:07
Posty: 799
kk


Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 22:55 przez mieszczuch, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 lut 2007, 23:14 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 23:26
Posty: 284
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Burmistrz w szkołach podstawowych i gimnazjach, starosta w szkołach ponadgimnazjalnych może;
1) uzależnić zajmowanie stanowiska dyrektora od uzupełnienia wykształcenia w kierunku zarządzanie z wyznaczeniem czasu na to uzupełnienie
2) zorganizować dla obecnych dyrektorów, również wicedyrektorów szkolenia z zarządzania.
Środki na punkt drugi można uwzględnić w następnym budżecie.


Byłby to krok naprzód, ale ciągle za mały. Tak jak pisałeś: dyrektor powinien być menedżerem, a nie przekwalifikowanym nauczycielem. I miałem wrażenie, że nie o kursy chodziło Ci, kiedy pisałeś:
Cytuj:
Ja widzę konieczność obsadzania menadżerów na stanowiskach dyrektorów. Nauczyciel może być wice-do spraw dydaktycznych. Podobnie nie widzę lekarza na stanowisku dyrektora szpitala


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 8:06 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2005, 12:18
Posty: 1387
Lokalizacja: z mieszkania obok
Zanim cokolwiek bym zaproponował w kwestii "motywowania" to bym porozmawiał z najbardziej zainteresowanymi - nauczycielami i rodzicami. Ich opinia była by znaczącą wytyczną w określeniu kierunku takiego programu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 9:57 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 19 maja 2006, 8:07
Posty: 799
"....


Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 22:55 przez mieszczuch, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 10:11 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 10 lut 2007, 16:37
Posty: 52
Lokalizacja: z krzesełka :)))
mieszczuch pisze:
ps;gdybyś to jeszcze zrobił przed napisaniem słów "Platforma segreguje uczniów"....


Tutaj się zgadzam z mieszczuchem: gdyby Ciebie krytyczny interesowało zdanie uczniów na ten temat nie próbowałbyś negatywnie ukierunkować Forumowiczów do PO za wynagrodzenie szkoły dodatkowymi środkami pieniężnymi, próbując, niesłusznie zresztą, udowodnić, że złamało tym samym Konstytucję. Prawo jest prawem, można je różnie interpretować, jednak gdyby każdy interpretował je tak jak Ty - tak jak mu wygodnie to nawet nie chcę myśleć co by się w tym kraju działo..... :shock: :smt021
Niejedna szkoła w Polsce nagrodzona została za wybitne osiągnięcia w nauce i nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek został wtedy oskarżany o naruszenie Konstytucji.

Mieszczuch dzięki za poparcie :smt058 - już miałam wrażenie, że batosza chce mnie.....zjeść :shock:


Ostatnio zmieniony 13 lut 2007, 10:22 przez madzia, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 10:16 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 19 maja 2006, 8:07
Posty: 799
To


Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 22:56 przez mieszczuch, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 10:23 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 10 lut 2007, 16:37
Posty: 52
Lokalizacja: z krzesełka :)))
mieszczuch sorki :) już zmieniłam :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 10:41 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 19 maja 2006, 8:07
Posty: 799
o.


Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 22:56 przez mieszczuch, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 12:12 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 10 lut 2007, 16:37
Posty: 52
Lokalizacja: z krzesełka :)))
krytyczny pisze:
Na podstawie testów na inteligencje wybieramy dwoje dzieciaków na podobnym poziomie, przeciętnym nie odbiegającym od średniej.

Jednemu dajemy wszystko nowe książki, komputer, codziennie śniadanie, dostęp do Internetu, a jego szkoła to cud nowoczesnej edukacji, pełna pomocy naukowych. Jednym słowem tworzymy mu cieplarniane warunki.

Drugi dostaje minimum. Książki po koledze, komputer do rozsypujący się złom z niemieckiej wystawki, Internet to tylko jak sobie pójdzie do kolegi, należy też do tej kilkunastoprocentowej grupy polskich dzieci chodzących głodnych do szkoły. Sama szkoła bazuje na pomocach pamiętających Gierka.

W szkole pierwszego są dobrze zarabiający nauczyciele, zadowoleni ze swojej pracy. Nie maja większych problemów. Dzieci zadbane, motywowane przez rodziców, nie ma problemów z zebraniem pieniędzy na wycieczkę, żyć nie umierać.

W szkole drugiego nauczyciele marzą tylko w wyrwaniu się do tej lepszej szkoły. Fundusz płac na ustawowym minimum, niedokarmione dzieciaki rozkojarzone maltretują go na lekcjach.

Przychodzi Władza. Bierze wyniki testów i ocenia szkoły. Oczywiście biedna szkoła naszego dziecka pochodzącego z biedniejszej rodziny przegrywa już na starcie. Szkoły "bogatsze" są w uprzywilejowanej pozycji, a dodatkowa kasa tylko ją umacnia. Nauczyciele tej biedniejszej szkoły są tylko ludźmi. Zniechęcają się, wiedzą że nie mają takich możliwości prowadzenia lekcji jak ich koledzy z bogatszej szkoły. Wiedzą że nawet jeśli uda im się doprowadzić któreś dziecko do I miejsca w ogólnopolskiej olimpiadzie matematycznej, to i tak nie wpłynie to na jego wynagrodzenie, bo oceniana jest cała szkoła. Nie ma żadnej motywacji, robi niezbędne minimum.


No cóż.... dalej się nie rozumiemy!!!
W SP 5 warunki w jakich uczą się uczniowie nie od samego początku odbiegały w górę w porównianiu do warunków innych szkół. Standard szkoły poszedł w górę jest więc indywidualnej pracy szkoły (nie w sensie samego budnyku, ale uczniów, nauczycieli, rodziców...).
Podajesz jeden przykład, który zacytowałam. Podam Ci więc taki sam jednak dotyczący innej kwestii życia społecznego, na podstawie którego być może zrozumiesz o co mi chodzi:

Mamy dwie rodziny patologiczne: X i Y, w których są porównywalne, cięzkie warunki materialne, mieszkaniowe, emocjonalne....
Dziecko z rodziny X pomimo ciężkich warunków w domu przykłada się do nauki, chce się w pełni rozwijać w sensie naukowym, emocjonalnym i społecznym. Ciężko pracuje (wiadmomo ciężkie warunki panujące w domu utrudniają prawidłowy rozwój psychospołeczny, co często odbija się na wynikach w szkole), ale udaje mu się wyróżnić bardzo wysokimi wynikami w szkole....
Dziecko z rodziny Y nie przykłada się do nauki, wagaruje, nie wkłada żadnego wysiłku w edukację......
Kogo nagrodzisz nowymi książkami, nowym komputerem: dziecko z rodziny X, żeby miało lepsze warunki i jednocześnie bodziec motywujący do dalszej ciężkiej pracy oraz żeby poczuło się wyjątkowo, wyróżnione i docenione, czy dziecko z rodziny Y, żeby książki te były praktycznie nieużywane, a komputer jak używany to tylko do rozrywki????

Z Twojego toku rozumowania, z Twoich postów odnoszę wrażenie, że nagrodzisz dziecko z rodziny Y :smt021 8)

Ja bym nagrodziła dziecko z rodziny X!!!

Czy nagrodzenie dziecka z rodziny X nie byłoby jednocześnie bodźcem motywującym inne dzieci do lepszej nauki, osiągania lepszych wyników w szkole???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lut 2007, 12:13 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo

Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:37
Posty: 1428
Lokalizacja: Zgorzelec-Ujazd
Docenianie osiągnięc jest rzecza kapitalna dla rozwoju młodych ludzi. Ale jeszcze ważniejszą jest bezsporna, nie budzaca zadnych kontrowersji podstawa oceny.
Sam test kompetencyjny, sposób jego oceny, podobnie jak pare innych pomysłów ostatnich władz edukacyjnych jest mimo wszystko zjawiskiem kontrowersyjnym i stąd podział pieniędzy na jego podstawie tez budzi kontrowersje.
Ale sam pomysł uważam za dobry. Konstytucyjne rozdanie po równo w takiej dziedzinie jak nauka powoduje obnizenie poziomu, idąc dalej medale sportowe tez przyznawalibysmy po równo zapis w konstytucji by się na to znalazł, w końcu każdy ma prawo do sportu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..