Dzisiaj jest 11 lip 2025, 22:35

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 07 sty 2008, 8:25 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Informacja jest pewna i wcale nie nowa. Wiadomo o tym juz od ladnych kilkunastu dni.
W Boleslawcu ludzie chca nawet protestowac w obronie pociagu. Sam jechalem nim kilka razy i nie jestem w stanie zrozumiec tego posuniecia ze strony PKP. Nawet w Zgorzelcu wsiadalo do pociagu sporo osob, a juz w polowie drogi miedzy Zgorzelcem a Warszawa czasem pekal w szwach.
Ktos kiedys powiedzial: Tam gdzie konczy sie logika zaczyna sie PKP - i chyba wcale sie nie mylil.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 sty 2008, 11:29 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2006, 14:02
Posty: 675
Lokalizacja: Zgorzelec
Niedługo oprócz towarowych do Zgorzelca nie wjedzie żaden pociąg. A mamy taki piękny dworzec :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 sty 2008, 12:02 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Za to wczoraj pierwszy raz po dluugiej przerwie udalo mi sie zobaczyc nasz ladny szynobus na stacji PKP Zgorzelec Miasto:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 sty 2008, 22:03 
Offline
gaduła
gaduła

Rejestracja: 27 paź 2005, 22:45
Posty: 383
Nawet w Zgorzelcu wsiadalo do pociagu sporo osob, a juz w polowie drogi miedzy Zgorzelcem a Warszawa czasem pekal w szwach.


To prawda,jeżdżę tym /i innymi bezpośrednimi do Warszawy/od blisko 10-ciu lat.
Na początku,lata 1998 - 2000 były międzynarodowe,a ostatnio nasz lokalny.
Fakt,że często,wracając do Zgorzelca na odcinku Bolesławiec - Zgorzelec ludzi nie jest wielu,ale też wszyscy się dziwią,że w Węglińcu tak długo stoi.
Zmiana lokomotywy?To na taki krótki odcinek nie ma trakcji elektrycznej?
Ano nie ma...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 sty 2008, 22:56 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Jedyna opcja jaka nam zostaje, to jazda do Wroclawia i tam przesiadka na EX i jazda przez Poznan do Warszawy.
Jest tylko jeden haczyk:
jadac pociagiem pospiesznym, bezposrednim jedziemy tylko godzine dluzej - zwykle i tak na podroz rezerwuje sie caly dzien, wiec te kilkadziesiat minut nie robi wielkiego wrazenia, a placimy za bilet w 2 klasie 55zl.
Po likwidacji polaczenia, z przesiadka we Wroclawiu i jazda EX cena za bilet w 2 klasie to 122zl. Czas jazdy 1h krotszy.

Roznicy w komforcie, bezpieczenstwie raczej wielkiej nie odczulem. Za to na pewno odczuje sie roznice w finansach. Bedziemy placic w jedna strone tyle, co teraz w dwie.

Cieszylem sie z modernizacji linii E-30, bo jak wiekszosc ludzi myslalem,ze przyniesie to miastu korzysci, a jak sie okazuje jest tylko gorzej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 sty 2008, 9:07 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
lenka pisze:
To na taki krótki odcinek nie ma trakcji elektrycznej?
Ano nie ma...


A po co miałaby być? Główny szlak towarowy w kierunku zachodnim prowadzi przez Horkę - tam jest trakcja.


lenka pisze:
bo podobno każdego dnia utrudnienie spowodowane modernizacją torów w okolicy Łodzi/co jest chwalebne/,może zmieniać godziny.


Po tej modernizacji , wyklętej przez mieszkańców Łodzi nawiasem mówiąc , podróż ma być o wiele szybsza. Na razie jest koszmar z 3-go świata rodem.


Kolej to taki dziwny twór - i to chyba się już nie zmieni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 sty 2008, 20:35 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
YELLO_35 pisze:


Kolej to taki dziwny twór - i to chyba się już nie zmieni.



Nie Kolej, tylko PKP. PKP to nie jest kolej a jedynie jej pozostałości. A co do szlaku, że nie jest zelektryfikowany, to także wina urzędasów z PKP. Co jak co, ale dla pociągów osobowych też robi się trakcję elektryczną, choćby po to, aby były IC/EC do Drezna, czy dalej. Ale na PKP jak zwykle "nieda się".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 sty 2008, 9:07 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
bb pisze:
Nie Kolej, tylko PKP.


Skoro jesteś tak dokładny to może nam powiesz jaka spółka? Bo jest tego trochę.

bb pisze:
A co do szlaku, że nie jest zelektryfikowany, to także wina urzędasów z PKP.


Tak , tak , i komuny jeszcze to wina ;) Po co do nas elektryfikacja skoro w Goerlitz nie ma. I do Drezna też. Zastanowiło Cię to kiedyś?
Poza tym właśnie remont szlaku do Horki jest zrobiony m.in. w tym celu żeby ewentualne expresy (osobiście wątpię w to , że one będą) śmigały tamtym odcinkiem omijając Zg-c.

PS. Co to takiego EC? Bo IC jest mi znane. ICE również - ale EC jakoś nie ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 sty 2008, 9:21 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 18:21
Posty: 1867
Lokalizacja: --
YELLO_35 pisze:
PS. Co to takiego EC? Bo IC jest mi znane. ICE również - ale EC jakoś nie ;)


EuroCity (skrót EC) – międzynarodowa sieć pociągów utworzona 31 maja 1987 r. przez zarządy kolejowe krajów Unii Europejskiej oraz Szwajcarii i Austrii. (Wikipedia)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 sty 2008, 11:10 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
Ano tak - myślałem , że Kolega pomylił z niemieckimi ICE ;) Dzięki :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 sty 2008, 18:08 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
Nic nie pomyliłem. Druga rzecz, że elektryfikacji do Horki też nie będzie. Co z tego, że do Drezna nie ma. Zawsze można zrobić. Poza tym po niemieckiej stronie w Horce też nie ma trakcji. Jest jakieś 60 km dalej w Hoyerswerdzie, ew. ok. 90 km na północ w Cottbus. I co? Myślisz, że DB zrobi elektryfikcję? No i tu jesteś w błędzie. Bo elektryfikacja po niemieckiej stronie w kierunku Horki będzie najwcześniej w 2011 roku. A dlaczego? Dzięki PKP. Bo elektryfikacja miała być i przez Zgorzelec do Drezna i przez Horkę do Hoyerswerdy. A dzięki działaniom PKP nie będzie na razie nigdzie. Owszem. są różne spółki i spółeczki stworzone po to, aby więcej było wakatów prezesów ich zastępców, członków rad nadzorczych itp. Ten model się nie sprawdził i np. DB scala swoją kolej. W innych krajach, gdzie jest prawdziwa kolej (np. Czechy, Słowacja) aż takich podziałów nie ma. Co do samego funkcjonowania PKP to wina tamtejszych zwiącholi, socjalnych przywilejów i wpływów, jakie posiadają niektórzy ludzie. (vide: Włoszczowa Północ, EC Bem itd.)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 sty 2008, 11:05 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
Chyba nieco przeceniasz wpływ polityki PKP na DB. Jeśli rachunek ekonomiczny wykazałby opłacalność elektryfikacji odcinka Drezno-Goerlitz to stałoby to się już dawno. Tym bardziej , że pociągi międzynarodowe nigdy nie potrzebowały niemieckich lokomotyw do przekraczania granicy , bo to nasze wjeżdżały (i robią to nadal) na ich teren. Jedyny wyjątek to ostatnio pociąg do Drezna ze Zgorzelca Ujazd obsługiwany przez DB - załączam FOTO bo akurat kiedyś poczyniłem ;)

Ale co do działań związków to się akurat zgadzam - na samej stacji Ujazd są 3 nastawnie z obsadą - po co tego po dziś dzień nie rozumiem ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 sty 2008, 11:12 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 18:21
Posty: 1867
Lokalizacja: --
YELLO_35 pisze:
Jeśli rachunek ekonomiczny wykazałby opłacalność elektryfikacji odcinka Drezno-Goerlitz to stałoby to się już dawno.

DB jest chyba rekordzistą w Niemczech jeśli chodzi o marnotrawienie pieniędzy więc powyższe zdanie nie do końca jest prawdziwe. :P
Ja bym to ujął tak: Jeśli DB chciałaby elektryfikacji odcinka Drezno-Görlitz to stałoby to się już dawno (bez względu na rachunek ekonomiczny). ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 sty 2008, 11:21 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
I tak uważam DB za mądrzejszą firmę niż PKP - więc i tak ziarno prawdy w tym jest :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 sty 2008, 12:27 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
Dobra asy-frykasy. Aby wjechać na teren DB do tej pory nie potrzeba loków DB, ale po elektryfikacji, tylko z udziałem niemieckich lokomotyw byłoby to możliwe. Dlaczego? Otóż na sieci DB jest inny system zasilania, a PKP nie ma ANI JEDNEJ nowoczesnej lokomotywy dwusystemowej. I odcinek Gorlitz-Drezno miał być elektryfikowany, ale z warunkiem, że lokomotywy DB będą wjeżdżać do PL. Analogicznie miało być z Horką, tam do Niemiec miały jeździć polskie lokomotywy. Niestety, PeKaPiarze się nie zgodzili. Dlaczego? Bo maszynista polskiej lokomotywy jadąc do Gorlitz otrzymuje ok 100 zł diety za jeden wjazd z tytułu delegacji. Więc DB powiedziało nie, zarówno jeśli chodzi o Horkę jak i o Drezno.

Co do marnotrawienia kasy przez DB-kolej w Niemczech na jednym z najwyższych poziomów na Świecie. U nas na nic nie ma pieniędzy, tylko na przywileje socjalne typu 99% zniżki dla kolejarza w cenach biletów, po 80% zniżki dla całej rodzinki, budowa peronów Włoszczowa-Północ itd. Tylko czekam, aż np. uruchomią połączenie TGV relacji Jerzmanki-Kościół <-> Warszawa Centralna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..